De ce esueaza unii manageri

PaunSalut,

Pentru a fi manager ai nevoie sa indeplinesti 3 conditii:

  1. Sa dobandesti aptitudinile si cunostintele necesare
  2. Sa convingi persoana care face recrutarea ca ai trecut de punctul 1
  3. Sa aplici in realitate ceea ce ai promis la punctul 2 pentru a mentine pozitia

Uneori, intre punctul 2 si punctul 3 exista o ruptura. Lucrul asta se intampla pentru ca abilitatile necesare pentru a obtine job-ul sunt diferite de abilitatile necesare pentru a realiza activitatea. Ba mai mult de cat atat, uneori ceea ce te-a ajutat sa ajungi pe noua pozitie te poate impiedica sa performezi acolo.

Recrutorii pot fi impresionati uneori de candidati care vorbesc despre lucrurile bune pe care spun ca le-au facut in trecut. Alteori, candidatii isi pun o masca si joaca un rol cu ceea ce cred ei ca i-ar ajuta sa primeasca postul. Exista chiar situatii cand lauda de sine este peste realitate, doar pentru a determina persoanele care selecteaza sa ii aleaga pe ei.

Sunt momente cand astfel de persoane sunt recrutate, iar in momentul in care incep activitatea, continua sa faca ceea ce au facut si la inceput: cuvintele sa nu fie aliniate cu faptele. Si e normal sa faca asa pentru ca a functionat. Asta este strategia care i-a adus in acel punct.

Problema apare cand nu reusesc sa mentina pe termen lung imaginea proiectata. Din cauza ca nu pot livra promisiunile cu care s-au laudat, creeaza frustrare in randul oamenilor cu care lucreaza, impiedicandu-l si pe noul manager incongruenta dintre fapte si vorbe.

Solutia este intoarcerea la punctul 1. Daca ai obtinut un job in felul asta, exista sansa sa inveti din mers si in timp sa ajungi sa faci ceea ce spuneai candva. Alteori nu se intampla asta. Daca vrei sa obtii un job in management, cred ca strategia castigatoare este sa incepi cu punctul 1.

Iti multumesc ca ai vizitat blog-ul meu azi si ne auzim in curand,

20110627-080055.jpg