Despre Gandire “Outside the Box”

Salut,

Exista expresia “a gandi outside the box” care presupune identificarea unei solutii in afara problemei. De multe ori solutia vine ca o inovatie sau ca un lucru inedit, poate la care multi nu se gandesc, sau care surprinde. Alteori gandirea de acest tip impresioneaza prin simplitatea solutiei. In legende ea este marca batranului intelept sau a copilului genial care imbina un simt practic cu un spirit ludic.

Motivul pentru care am ales sa scriu articolul de azi este pentru a deschide subiectul asta pentru cine vrea sa acumuleze mai multe cunostinte in directia asta. Exista un exercitiu sau test clasic, poate chiar originar de unde a aparut si expresia. Concret sunt 9 puncte ca in imaginea de la inceputul articolului iar instructiunea este sa unesti toate cele 9 puncte prin 3 linii. Provocarea apare cand cauti variante si nu iti dai seama care poate fi solutia.

Cheia este sa unesti punctele mergand cu liniile conectoare mult in afara “cutiei” imaginare reprezentate de puncte, traversand doar marginile punctelor. In principiu poti rezolva puzzle-ul asta fie daca reusesti sa gandesti “outside the box” fie daca ai vazut deja rezolvarea, ceea ce se numeste experienta. Uneori experienta se poate dovedi mai utila decat alte calitati, dar asta deja cred ca este tema pentru un alt articol šŸ™‚

Un artificiu de marketing bazat pe conceptul acesta a fost utilizat de Apple in 1997, dupa intoarcerea lui Steve Jobs. El a vrut sa readuca in piata conceptul de rebel, de persoana care aduce ceva nou in domeniu. Pe de o parte s-a folosit de imaginea mai multor astfel de simboluri din istorie: Pablo Picasso, Mahatma Ghandi, Albert Einstein si altii, dar pe de alta parte a ales si un slogan de care cred ca ai auzit: “Think Different”.

Ceea ce e mai putin cunoscut cred, este faptul ca IBM folosea inca din 1935 sloganul “Think”. In anii ’30 IBM era inovator si prezicea viitorul, insa in ’97 era standardul la care Steve Jobs voia sa se raporteze, la care se opunea. Cu alte cuvinte, era cutia in afara careia Apple voia sa se pozitioneze. Paradoxal, Apple a luat locul IBM in ultimii ani parasind zona de gandire “outside the box”, dar din nou divaghez si explorez un subiect pentru viitor.

Cred ca si in prezent, dupa ce Lenovo a cumparat de la IBM in 2005 linia de calculatoare si tablete, inca exista laptop-uri cu numele “Thinkpad”.

Sper sa iti fie de ajutor articolul despre subiectul de azi sau macar sa iti fi placut sau sa-ti aduca informatii noi.

 

 

 

 

 

 

Eu iti multumesc ca ai citit postarea de azi si ne vedem in mai,
Marius