Nu e suficient să bifezi “done”

Salut,

Succesul presupune setarea unui obiectiv și atingerea lui. Dacă îți propui să faci un lucru și înțelegi de ce l-ai facut, care sunt beneficiile, atunci ești pe drumul cel bun. Beneficiul este cuvântul cheie în articolul de azi. Dacă aș filosofa puțin, beneficiul este sufletul realizării tale. Lucrurile făcute doar pentru că erau pe un “to do list”, fără nici un rol, sunt seci, degeaba, sau chiar o pierdere de resurse. În terminologie lean six sigma sunt numite muda sau waste.

În ultimii 12 ani am lucrat in companii competitoare din aceeasi industrie. Prin natura ei, industria asta nu permite loc pentru extraordinar de multă inovație. De aceea ideile nu sunt infinite. Ce am observat lucrând în 2 companii asemănătoare, dar cu modele de business diferite, este faptul că aceeași idee a funcționat într-o companie însa nu a funcționat în cealaltă dar și vice versa.

Mi s-a părut ciudat pentru că dacă o idee buna ar trebui să funcționeze nu? Nu. Am ajuns la concluzia că majoritatea ideilor sunt bune. De fapt foarte puține idei sunt fundamental greșite. Atunci, dacă ideea e aceeasi dar într-un loc funcționeaza însă în altul nu, diferența este dată de oamenii care o implementează. Nu ideile se împart în bune sau proaste ci execuția lor este bună sau nu.

Dacă un lucru funcționează la cineva și vrei să îl replici și tu, nu e suficient doar să iei ideea și să o implementezi în felul tău pentru că exact felul în care era implementată aduce beneficiile pe care le doreai. Dacă vrei să bifezi că ai un serviciu sau un departament, asigură-te că odată ce e up and running aduce rezultatul așteptat pentru că doar aducerea proiectului în ultima etapă nu e de ajuns.

Spuneam la începutul articolului că setarea unui obiectiv presupune atingerea lui însă dacă obiectivul în sine este doar realizarea unei idei indiferent cum e implementată, succesul acela nu contează. Ultimul lucru pe care îl vrei este să îți fi pierdut timpul, energia și banii pe un lucru care nu produce nimic, ba mai mult, menținerea lui presupune irosirea altor resurse.

De cele mai multe ori scriu aici pentru manageri la inceputul carierei, însă deciziile care duc la ce idei să fie implementate, de obicei sunt luate de managementul senior dintr-o companie. Așadar, scopul articolului de azi este fie pentru momentul din viitor când vei ajunge să iei astfel de decizii și poate îți vei aminti de subiectul ăsta, fie pentru a te ajuta să argumentezi intr-o conversație cu altcineva de ce trebuie să fie facut mai mult decât doar pentru bifarea unui obiectiv.

Îți mulțumesc că ai citit articolul și te aștept luna viitoare.